RECOVERY HISTORICAL CENTER, BAGNACAVALLO / 2015
RECOVERY HISTORICAL CENTER IN BAGNACAVALLO
Dealing with the Historic Center, and in particular its recovery and enhancement, means first of all to deal with the enhancement of an ECONOMIC GOOD important for the community that owns it.
A historical center, in fact, besides representing the history of a community, to represent its identity and culture, especially in times of economic and financial crisis, must be thought of as an asset, precisely economic, to be used to help improve and enhance the economy of a community.
Therefore, to develop a project, including marketing / enhancement of a historic center, requires however to deal with:
In this direction the project developed, for reasons of space, tries to touch on some of the strategic themes listed that would be developed in a completed form at a later stage.
Occuparsi di Centro Storico, ed in particolare del suo recupero e valorizzazione, significa anzitutto occuparsi della valorizzazione di un BENE ECONOMICO importante per la comunità che lo possiede.
Un centro storico, infatti, oltre a rappresentare la storia di una comunità, a rappresentarne la sua identità e cultura, soprattutto in tempo di crisi economica e finanziaria, deve essere pensato come un bene, appunto economico, da utilizzare per contribuire a migliorare e potenziare l’economia di una comunità.
Dunque, sviluppare un progetto, anche di marketing/valorizzazione di un centro storico, impone comunque di occuparsi:
In questa direzione il progetto sviluppato, per ragioni di spazio, cerca di toccare alcuni dei temi strategici elencati che sarebbero da sviluppare in forma compiuta in una fase successiva.
TEAM
Architects: L. Dolmetta, S. Rizzo
Designers CAD: W. Meli
Client: Municipality of Bagnacavallo (RA)
LOCATION
Bagnacavallo (RA)